budowanie marki

ABC budowania marki vs. kanały cyfrowe

Posted on Posted in BLOG

Wszyscy chcemy mieć rozpoznawalną markę, dzięki której budujemy większy zasięg i realizujemy zaplanowane wskaźniki biznesowe. Wiele osób czy organizacji pozycjonuje się także w kategoriach innowacyjności. To nic innego, jak usprawnienie i wdrożenie nowych, skutecznych metod zdobywania rynku  i pozyskania kolejnych klientów. Do tego właśnie służą kanały cyfrowe. W jaki sposób działać skutecznie w dobie Internetu, mediów społecznościowych, smartfonów i tabletów? Poniżej przedstawię kilka efektywnych trendów i przykładowych narzędzi. Czyli cyfrowe budowanie marki i kanały cyfrowe w akcji.

Od czego zacząć?

Największe sukcesy biznesowe w dobie marketingu cyfrowego odnoszą firmy i osoby, które mają rozpoznawalne marki. Budowanie marki i autopromocja to długotrwałe działanie.  Internet i nowe technologie dają spore możliwości. Trzeba namierzać i odpowiednio przetwarzać sygnały płynące z rynku. Służy do tego analityka internetowa. Chcesz wiedzieć co jest trendy, o czym mówi Internet – poznaj Google Trends. Do analizy i konwersji ruchu na naszej stronie www, profilu w social media czy aplikacji mobilnej polecam Google Analytics, Brand24 czy Sotrender. A propos mediów społecznościowych. Niezwykłą popularność zdobywa pojęcie Social Selling. Oznacza aktywną sprzedaż usług i produktów z wykorzystaniem social media. Wielu przedsiębiorców  rzuciło się z impetem na social media,  po kilku miesiącach przyszła frustracja i rozczarowanie. Nie czarujmy się. Nie wystarczy kolejne zdjęcie na Facebooku. Kanały cyfrowe, Social Selling to żmudna, organiczna praca. To przygotowanie precyzyjnego planu działania i jego realizacja. Ale przede wszystkich analiza konwersji i eliminacja błędów. Większość osób upiera się na posty na Facebooku, kiedy to nie działa. To znaczy działa, ale wymaga płatnych kampanii reklamowych. Do budowania marki osobistej czy pozycji eksperta dużo bardziej efektywny jest serwis LinkedIn.

Działania content marketingowe, Inbound marketing

W precyzyjnym zaplanowaniu kampanii niezbędna jest dobra znajomość rynku, profilu naszego aktualnego czy docelowego klienta. Dlatego warto zwrócić uwagę na szeroko pojęty obszar Content Marketingu. To integracja wielu obszarów: SEO, treści tekstowe, graficzne, video, social media, storytelling. Poprawnie realizowane działania content marketingowe budują wartość rynkową firmy, naszą wartość personalną, wpływają realnie na przychody finansowe. Terminem content marketing określa się treści publikowane i dystrybuowane online: artykuły, webinaria, video, podcasty, infografiki, poradniki, analizy, raporty. Zakres działania obejmuje integralnie także kanały offline: prasa branżowa, ulotki. Content marketing to budowanie relacji, skali działania i zasięgu. Obejmuje aktywne wykorzystanie kanałów interaktywnych: media społecznościowe, fora internetowe, blogi branżowe, videoblogi. Content marketing jest jednym ze strategicznych elementów Inbound Marketingu. W skrócie: kategorii  marketingu online, którego działania sfokusowane są na realizacji działań, których efektem będzie znalezienie nas w sieci przez potencjalnych klientów. To alternatywa dla Outbound Marketingu, w którym działania nakierowane są na aktywne i efektywne poszukiwanie klienta.

inbound marketing

 

Najważniejsze kategorie Inbound marketing (grafika: Mainly Sunny)

 

Zaletą kanałów digital jest nieograniczona możliwość komunikacji z rynkiem. Warto poświęcić chwilę uwagi tzw. Growth hackingowi. Dobrze buduje relacje z użytkownikiem, który odkrywa nasze produkty i usługi. Strategia nie wymaga dużego budżetu. Działamy wirusowo. Elementy growth hackingu to między innymi: formularz zapisu do newslettera, program lojalnościowy, landing page. Skutecznym sposobem wsparcia komunikacji jest retargeting, dotarcie z reklamą do osób, które wizytowały stronę www czy profil social media. Wszystkie wymienione wyżej działania skutecznie budują naszą markę, pozycję ekspercką, wpływają na efektywność działania. Gorąco zachęcam do wejścia w fascynujący świat cyfrowych możliwości.

growth hacking

Growth hacking w pigułce (grafika: Digital Marketing Training Institute)

Cover graphic: Business2Community

 

Dariusz Adamczyk

Dodaj komentarz