Mobile-Business-Intelligence-158256_image

Analiza CPI aplikacji mobilnej Polska i świat 2016

Posted on Posted in BLOG

Ostatnio sporo czasu poświęcam na analitykę działań mobile pod kątem ich efektywności i opłacalności. Ok,  robię Business Intelligence, brzmi bardziej prestiżowo 🙂 W trakcie co-weekendowego przeglądu globalnych aktualności znalazłem interesujące dane dotyczące wartości CPI (cost per installation) aplikacji mobilnych. Dane CPI są ściśle powiązane z kosztem pozyskania użytkownika aplikacji, interesujące więc dla developerów i nas, marketerów.

Średnia wartość CPI dla rynku globalnego wynosi odpowiednio : 0,54 USD dla aplikacji z platformy Android oraz dla iOS: 1,46 USD (iPhone); 1,17 USD (iPad). Średnia wartość dla rynku polskiego jest sporo wyższa, wartości przedstawione są poniżej. CPI Poland

Z czego to wynika? Przyczyn jest kilka. Na pewno liczba aplikacji, nasycenie rynku, wartość koszyka zakupowego. Polski rynek osiąga wartości przyzwoite, do rekordowych nigdy raczej nie należał. Aplikacje przeznaczone dla polskiego użytkownika są też relatywnie tańsze, adekwatnie więc CPI niższy. W przypadku kampanii marketingowej czynnik istotny, z punktu widzenia developera – mniej satysfakcjonujący. Dla porównania: średnie CPI w Niemczech wynosi 2,02 USD, w Wielkiej Brytanii 1,60 USD. Zaskakuje niska wartość 0,45 USD w Rosji, ale to specyficzny rynek.

Agencja GeenApp ze wsparciem firmy Wayra (Grupa Telefonica) oraz Tech City Barcelona opublikowała ranking najbardziej popularnych krajów (kryterium: liczba pobieranych aplikacji) wraz z uśrednioną wartością CPI. Kraje, w których w styczniu 2016 roku pobrano najwięcej aplikacji, to: USA, Niemcy, Brazylia, Japonia i Indie. Liczby, z podziałem na systemy operacyjne przedstawiają się następująco:

ranking cpi

Nie zapominajmy, celem analityki jest zbadanie efektywności i zebranie danych do strategii optymalizacji. Istnieją efektywne mechanizmy wpływające na wzrost pobrań aplikacji przy jednoczesnym obniżeniu stawki CPI. W każdym z marketów dostępny jest optymalizator konwersji, dostępne są także dedykowane narzędzia i mechanizmy do poprawy efektywności. Chętnie podpowiem co zrobić, żeby nie stracić, a dużo zyskać. Zapraszam do kontaktu.

 

Dariusz Adamczyk

 

Na podstawie: GeenApp

Foto: Hotfrog.com.au

Dodaj komentarz