Top-3-Countries-iOS-App-Store-Games-Revenue

Aplikacja Pokemony zniknie, aplikacje to Chiny – App Index 2016

Posted on Posted in BLOG

Z niecierpliwością czekam na kolejne raporty dotyczące rynku aplikacji mobilnych i obszaru mobile. Publikację AppAnnie Index 2016  traktuję jako wyznacznik trendów, którym warto się przyglądać pod kątem prowadzonego biznesu.

Świat oszalał na punkcie Pokemonów. Jest duży szum medialny, wartość akcji Nintendo wzrosła w ciągu ostatniego tygodnia średnio o 65 proc. W tyle zostali najwięksi konkurenci: Sony, Microsoft. Poniżej jedno z notowań:

snapshot_chart_api.asp

Grafika: Money.CNN.com

 

 

Ale zaryzykuję tezę, że aplikacja PokemonGo będzie żyła stosunkowo krótko. Rynek aplikacji podlega stałym tendencjom i warto skierować aktualnie wzrok na rynek chiński. Według analiz AppAnnie w 2 kwartale 2016 roku rynek aplikacji iOS zdominowały totalnie Chiny. Market Apple jest najbardziej dochodowym sektorem dla mobilnych developerów, jest więc o co walczyć. Chiny wyprzedziły dotychczasowego lidera – USA i Brazylię. Statystyki wzrostu na przestrzeni lat 2014-2016 przedstawia poniższy wykres.

Top-3-Countries-iOS-App-Store-Games-Revenue

 

Grafika: AppAnnie

 

 

 

Wszystko wskazuje na to, że tendencja będzie się rozwijać. Chiny dysponują potężnym zagłębiem programistów i ogromnym budżetem na edukację i innowacje. Tak dynamiczny wzrost osiągnięty został dzięki 2 tytułom: Fantasy Westward Journey/ Westward Journey Online (kategoria MMORPG) oraz Hero Moba (kategoria Moba). W zasadzie jedyną grą spoza Chin, która podbiła tamtejszy rynek w ostatnim czasie jest Clash Royale. Przy takim uwarunkowaniu i dynamicznej ekspansji, jedyną szansą dla developerów z USA i Europy będzie afiliacja z chińskimi merchantami. Azjaci dominują. Chiny i Japonia generują wspólnie 75 proc. ogólnej wartości przychodu w AppStore w kategorii gaming. Jednostkowo, wciąż dominują firmy z USA.

Wspomnieć jeszcze należy o jednej kategorii: Music and Entertainment, zarówno w kategorii iOS jak i Google Play. Ranking zmieniony został nieco przez wprowadzone przez Apple zmiany i model subskrypcyjny, ale na topie wciąż są 3 aplikacje: NetflixHBO Now oraz Spotify.

Dla mnie, jako analityka i marketera istotna jest jeszcze jedna, płynąca z App Annie Index 2016 informacja. Mam na myśli czas spędzany przez użytkownika na aktywnym korzystaniu z aplikacji. W 2016 roku czas jaki poświęca użytkownik (200 minut) na aktywności w aplikacji jest dwa razy dłuższy niż adekwatnie w 2014 roku (100 minut). Predykcje dotyczące przychodów z rynku aplikacji przyprawiają o zawrót głowy. W 2016 roku wartość wyniesie około 52 miliardy $. Rok 2020 przyniesie nam wartość 102 miliardy $. Tradycyjnie, Google Play stanie na podium z napisem największa liczba pobrań, AppStore będzie liderem w kategorii przychody. Więcej: https://www.appannie.com/indexes/all-stores/rank/overall/

 

Dariusz Adamczyk

Dodaj komentarz