Google wprowadzi wkrótce osobny Mobile Search Index

Firma Google nie przestaje zadziwiać implementowanymi zmianami w obszarach analityki.  Analitycy i specjaliści od SEO jeszcze nie ochłonęli po wprowadzonej 23 września 2016 r. wersji 4.0 algorytmu Pingwin. Część z nich twierdzi stanowczo, że nie odnotowano żadnych zmian w indeksacji stron. Inni wieszczą rewolucję, kolejny Mobilegeddon.

13 października 2016 r., jak donosi serwis http://searchengineland.com  zapowiedziano kolejną zmianę. Modyfikację, które może być niezwykle istotna dla firm działających w obszarze mobile. Gary Illyes, Google Webmaster trends analyst ogłosił, że Google wprowadza odrębne formuły analityczne dla stron www oraz dedykowany Mobile Search Index. Przyznam szczerze, że czekałem na tego typu komunikat od miesięcy. Informacja została podana do publicznej wiadomości w trakcie konferencji Pubcon – można więc traktować ją więc jako pewnik. Pubcon to event dedykowany najlepszym światowym specjalistom z obszaru digital, mobile marketing, social media. Partnerami są takie firmy, jak: Microsoft, Intel, Citi czy właśnie Google.

Pierwsza informacja o planowanych zmianach w indeksacji stron pojawiła się w ubiegłym roku w trakcie konferencji SMX East. Google potrzebował czasu na dopracowanie koncepcji i przygotowanie narzędzi. Zgodnie z zapowiedziami Garyego Illyes’a firma jest już w pełni gotowa do implementacji i podjęła w tym kierunku odpowiednie działania operacyjne.

Nieznany jest precyzyjny termin wprowadzenia Mobile Search Index. Google odpowiada, że stanie się to w ciągu najbliższych miesięcy. Pojawia się sporo pytań: czy indeksowane będą tylko strony mobile-friendly, jak w wynikach analitycznych definiowane będą wyszukiwania i zapytania kierowane z poziomu desktopu?

Dariusz Adamczyk

Foto: Marketingtechnews

Dodaj komentarz