2000px-Flag_of_the_United_States_Central_Intelligence_Agency.svg

Moja współpraca z CIA: digital, content marketing

Posted on Posted in BLOG

CIA – Centralna Agencja Wywiadowcza (Central Intelligence Agency). Instytucja legenda. Wiadomo o jej działaniach wiele, ale tak naprawdę nie wiemy co jest prawdą a co fikcją. Amerykańska agencja rządowa, której zadaniem jest pozyskiwanie i analiza dedykowanych informacji  oraz opracowywaniem raportów na potrzeby instytucji rządowych USA. Niewiele osób wie, że CIA to także firma, produkująca całą masę profesjonalnego, dostępnego publicznie kontentu użytecznego  w działaniach digital, content marketing.

Nie jestem oczywiście agentem CIA. Chociaż nie kryję, było to jedno z marzeń dzieciństwa. Znam dokładnie fascynującą historię CIA. Ale nie w tym rzecz. Dwa dni temu poszukiwałem danych potrzebnych do przygotowania raportu rynkowego z obszaru digital. Analizuję głównie media zagraniczne, trudno znaleźć w Polsce zaawansowane dane z tego zakresu. Po raz kolejny sięgnąłem do publikacji CIA The World Factbook (https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook) Autorzy The World Factbook zbierają dane dotyczące większości krajów na świecie. Informacje podzielone są na poszczególne kategorie: historie, geografia, demografia, członkowie rządu, ekonomia, gospodarka, Internet, telekomunikacja, transport, wojsko, relacje międzynarodowe.

Publikacja przydatna jest w moich działaniach digital, ponieważ zawiera informacje o Polsce oraz wybranych krajach ze świata. Sprawdziłem i zweryfikowałem z innymi źródłami dane dotyczące naszego kraju. Wszystko się zgadza. Dane pokrywają się z wartościami podawanymi w innych, niezależnych źródłach analitycznych. Ciekawym punktem publikacji jest zestawienie danego kraju w światowych rankingach. Dzięki temu, niestety, po raz kolejny uświadomiłem sobie, że Polska ma sporo do nadrobienia w zakresie technologii, innowacji, inwestycji w edukację. W żadnym z tych obszarów, mówiąc dyplomatycznie, nie jesteśmy liderami. Część danych prezentowana jest w dosyć wąskim zakresie. Podejrzewam, że wynika to ze specyfiki serwisu oraz profilu agencji, która nim zarządza.

Jestem przekonany, że CIA dysponuje dużo bardziej zaawansowanymi danymi, zwłaszcza z obszaru: rząd, sprawy gospodarcze, kwestie militarne. Jednak dane, które mogę tam znaleźć: penetracja Internetu, liczba internautów, telefonia komórkowa, media (Internet, prasa, radio, tv) są wystarczające.

Oczywiście, nie opieram się wyłącznie na The World Factbook. Ale jest dla mnie rzetelnym uzupełnieniem i  źródłem wiarygodnych danych w profesjonalnych projektach z obszaru digital, content marketing.

 

Dariusz Adamczyk

Grafika: CIA

Dodaj komentarz