Platformy do nauki marketingu online, SEO, Google Analytics

Posted on Posted in PUBLIKACJE

Czy nowe technologie online mogą być przydatne w mojej pracy? To już nie czas na stawianie sobie tego typu pytań. Pytanie powinno brzmieć: w jaki sposób, z jakich źródeł mogę pozyskać efektywną, praktyczną i przydatną mi wiedzę?

Źródeł wiedzy w tym zakresie jest cała masa. Od razu zwracam uwagę, że większość tych najbardziej wartościowych dostępnych jest w języku angielskim. Kontent dostępny w języku polskim to z reguły kopia (no dobrze, inspiracja) materiałów anglojęzycznych.

Internetowe Rewolucje

To co przychodzi mi do głowy w pierwszym momencie, to na pewno program Google Internetowe Rewolucje (http://bit.ly/2sLI8Mo). Program prezentuje w przystępnej wersji podstawy marketingu online, video, promocję naszych produktów i usług z wykorzystaniem narzędzi Google.

 

Dla osób poszukujących nieco bardziej zaawansowanej wiedzy z obszarów interaktywnych polecam inne źródła. Przede wszystkim to, co oferują znakomite serwisy Open2Study, Alison, Udemy czy Coursera. Poniżej kilka wybranych propozycji. Zaczynamy.

open2studyReklama online

Link do kursu: http://bit.ly/1on52EW

Kurs zawiera podstawy reklamy online.  W treści kursu przedstawione jest kompleksowe ujęcie marketingu online, reklamy internetowe, targetowanie, elementy remarketingu, etc. Materiał prezentuje w przystępny sposób jak zaplanować kampanię, zrealizować ją jak najbardziej efektywnie, dokonać pomiaru i optymalizacji naszych działań.

 

alisonGoogle Analytics

Link do kursu: http://bit.ly/2tjKEx4

Nikogo chyba nie trzeba przekonywać o potrzebie znajomości narzędzia Google Analytics. Jedno z podstawowych narzędzi do pomiaru naszej efektywności działania w kanale www, mobile.  Twórcy kursu przygotowali materiał dla początkującego i nieco bardziej zaawansowanego użytkownika. Wszystko w naprawdę zrozumiałym języku. Praktycznie i konkretnie.

 

udemy

SEO dla początkujących

Link do kursu: http://bit.ly/1NHxAWH

Na rynku funkcjonuje stereotyp, że działaniami z obszaru optymalizacji naszej strony www powinny zajmować się tylko i wyłącznie wyspecjalizowane agencje. Owszem, zdarzają się sytuacje, że pomoc eksperta będzie niezbędna. Ale w większości przypadków działania SEO możemy prowadzić we własnym zakresie. Autorzy kursu prezentowanego przez Udemy prowadzą nas dosłownie za rękę. Krok po kroku nauczymy się podstaw SEO, optymalizacji fraz i słów kluczowych, poprawy widoczności naszej strony w wynikach wyszukiwania.

alison

E-Business

Link do kursu: http://bit.ly/2pdNXDm

Jeden z bardziej kompleksowych kursów, jakie znalazłem w sieci.  Szerokie, kompleksowe ujęcie E-business. Podstawy budowy i optymalizacji strony internetowej. Wyszukiwanie informacji, zasoby wiedzowe. Instalacja kodów trackujących i wdrożenie Google Analytics. Wyciąganie i interpretacja danych analitycznych z naszej strony. I wiele, wiele innych.

 

coursera

Budowa linków, linkowanie (Kurs startuje 24 lipca 2017)

Link do kursu: http://bit.ly/2cCI7Uk

Odpowiednio przygotowane i pozycjonowane linki w obecnych czasach to jeden z podstawowych elementów dotarcia z informacją i walki konkurencyjnej na polu marketing online.  Program Corsera nauczy nas jak budować linki, odpowiednio je pozycjonować, eliminować ewentualne błędy. Kurs zawiera elementy marketingu online i content marketingu. Autorzy kursu przykładają sporą uwagę do modnego teraz pojęcia Benchmarkingu. Bez dobrze przygotowanych linków nasza marka zginie w przepaściach Google…

Dariusz Adamczyk

 

Grafika: DobaFaculty

Dodaj komentarz