Praca na stanowisku Mobile Marketing Manager czy Digital Marketing Manager należy zdecydowanie do kategorii przyjemnych. Planowanie strategii, monitoring konkurencji, analiza wskaźników i efektywności aplikacji mobilnych to w moim przypadku praca, ale i pasja. Cieszy zwłaszcza, kiedy działania są efektywne, a klient zadowolony. Ale nie ma co ukrywać, są też problemy. Ekosystem aplikacji mobilnych jest mega konkurencyjny, dynamiczny, podlegający zmianom i cyklom. Czasem trudno przewidywalny. Trzeba poświęcać dużo czasu na analizy i modyfikację strategii w zakresie efektywności aplikacji mobilnych. Niezbędne jest zdobywanie nowej wiedzy i kolejne analizy efektywności.
Plusem jest to, że na rynku znajdziemy sporo praktycznej wiedzy, narzędzi, publikacji. Właśnie jedną z takich publikacji przydatnych do pracy w środowisku mobile advertising, digital jest The AppsFlyer Performance Index Special Edition 2016. Raport analityczny obejmujący ekosystem ponad 5 miliardów instalacji, 5 tysięcy aplikacji iOS i Android w okresie październik 2015 – styczeń 2016. Wiemy wszyscy jakie znaczenie dla systemu iOS mają mobilne reklamy Facebook, dla Androida Google AdWords. W publikacji znajdziemy globalne (ale z podziałem na poszczególne rejony) przekrojowe dane dla wielu innych systemów: Twitter, Mobista, TapJoy… z podziałem na aplikacje Gaming i Non-Gaming. Zwróciłem od razu uwagę na źródła instalacji aplikacji mobilnych przez użytkowników, proces aktywności czy przyczyny deinstalacji. Przyznaję, myślałem, że sporo większy ruch w mobile advertising generuje Twitter. W kanałach mobile social media Facebook i Twitter na pozycjach lidera.
Zapraszam do wnikliwej lektury. AppsFlyer Performance Index 2016 jest do pobrania tutaj: AppsFlyer_Performance_Index_MWC_2016