Global Virtual Reality Association – spece od VR się jednoczą

VR w natarciu

Technologia Virtual Reality rozwija się niezwykle dynamicznie. Powstają kolejne projekty. W Polsce może jeszcze nie na szeroką skalę, na świecie boom trwa w najlepsze. Na rozwój VR niezbędne są kreatywne pomysły, tych akurat w naszym kraju nie brakuje. Potrzebne są przede wszystkim duże budżety, nakłady inwestycyjne. Wcześniej traktowane na równi z science fiction, VR przebojem weszło komercyjnie do wielu sektorów. Wykorzystywane  między innymi w medycynie, branży developerskiej, wojskowości, auto-moto, turystyce, grach komputerowych… oferuje konkretne rozwiązania pomocne w życiu i biznesie.

Global Virtual Reality Association

Jak każdy ekspansywnie rozwijający się sektor, tak i VR potrzebuje na pewnym etapie ustalenia pewnych norm formalnych, ochrony prawnej rozwiązań, merytorycznej dyskusji w temacie rozwoju strategicznego. Kwestią czasu było powstanie organizacji branżowej, która będzie jednoczyła firmy działające w szeroko pojętych obszarach Virtual Reality. Po wielu miesiącach merytorycznych dyskusji, wymiany doświadczeń powołano do życia Global Virtual Reality Association (https://www.gvra.com). Misją GVRA jest kreacja, adopcja i przede wszystkim promocja najlepszych praktyk i rozwiązań. Twórcy deklarują swoją wiarę w potencjał i niezwykle możliwości jakie wynikają z technologii Virtual Reality. GVRA ma być w zamiarze interaktywną platformą wymiany doświadczeń, pomysłów biznesowych, forum dyskusji na linii sektor komercyjny i sektor prywatny. W gronie firm założycielskich i pierwszych członków GVRA znajdziemy największe marki promujące swoje rozwiązania: Acer (Starbreeze), Google (Google VR), HTC (HTC Vive), Facebook (Oculus), Samsung. GVRA zaprasza do współpracy firmy, które działają w sektorze Virtual Reality i chcą mieć realny wpływ na systematyczny rozwój tego biznesu.

Dodaj komentarz