Polski rynek digital rośnie w siłę, liczba internautów przekroczyła 25 milionów. Systematycznie rośnie także rynek reklamy online. Zgodnie z wynikami badania AdEx za Q3 2015 wartość polskiego rynku reklamy online wzrosła o 20,7 proc. (w porównaniu do Q3 2014) i osiągnęła wartość €522.94 mln. Wydatki na reklamę online na przełomie 2015/2016 przekroczyły wartość €717mln.
Strukturę form reklamy online w Polsce przedstawia poniższa grafika. Nieco zdumiewający jest spadek pozycji emailing, ale z całą pewnością dane zostaną zweryfikowane jeszcze w Q1 2016.
Jeżeli chodzi o branże i alokacje budżetu, ranking nie przedstawia wielkich zmian. Tradycyjnie, na pozycji lidera sektor automoto (20 proc.), branża finansowa (11 proc.), dystrybutorzy (9 proc.) i deweloperzy (9 proc.).
Najbardziej popularnym w Polsce formatem reklamowym według danych Google jest 750×200 (używany w 53 proc. kampanii, zarówno w wersji desktop jak i mobile web).
Dariusz Adamczyk
Dane/ Grafika: AdEx, Wearesocial