PornHub case – efektywny content marketing, Polska na 15 miejscu na świecie

Posted on Posted in PUBLIKACJE

Branża pornograficzna, filmy dla dorosłych to w naszym kraju temat tabu. Oficjalnie nikt nie przyznaje się do oglądania zdjęć czy raczej video z pięknymi, odważnymi Paniami i nazwijmy to wysportowanymi Panami. Tymczasem, jak się okazuje, branża ma się dobrze. PornHub to znakomity przykład efektywnego wykorzystania content marketingu, business intelligence, lead generation. Generuje, mimo sporej ilości kontentu bezpłatnego, duże przychody. Dobrze sobie radzi także w branży nowych technologii, aktywnie wykorzystuje Internet i serwisy mobilne.

Ciekawym casem marketingowym jest serwis PornHub. Tak, ten właśnie serwis, którego oficjalnie nikt nie zna i oficjalnie się nie przyznaje do wizyt. Twórcy i administratorzy serwisu cyklicznie jednak publikują dane analityczne, pokazujące, że także w naszym kraju serwis ma ogromną rzeszę zwolenników. Na czele rankingu jest oczywiście USA. Polska spadła w rankingu o 1 oczko, znajdujemy się na 15 miejscu na świecie jeżeli chodzi o zainteresowanie tematyką pornograficzną. Ranking 2015 przedstawia się następująco:

1452354537-pornhub-4

 

 

 

 

 

 

 

Nasi rodacy i rodaczki nadrabiają walczą z kolei ambitnie w kategorii czasu wizyty na stronie PornHub, w tej kategorii zajmujemy 12 miejsce z wynikiem 08:28:

-time-on-site-world

 

 

 

 

 

 

 

Jeszcze bardziej okazale przedstawiają się statystyki Pornhub w zakresie generowanie transferu danych. Wiem, że do rozwoju tego segmentu niezbędny jest profesjonalny sprzęt i software. Domyślam się, że streaming video w zakresie tego typu działań content marketing wymaga ogromnej ilości danych, ale przyznaję, nie spodziewałem się aż tak zaawansowanych statystyk. Zerknijcie na poniższą infografikę i zestawienie danych:

gallery-1452354422-pornhub-stats-1

 

 

 

 

 

 

 

 

Nie będę wnikał dogłębnie we wszystkie wskaźniki, zainteresowani znajdą je bez problemu na stronie rzeczonego serwisu. Nie chodzi mi absolutnie o promocję pornografii. Z punktu widzenia marketera i analityka rynkowego, to interesujący case. Pokazuje, jak branża uważana przez wielu za prawie wymarłą odnalazła się w sektorach nowych technologii, analizuje dane i na ich podstawie przygotowuję konkretną, dedykowaną ofertę dla określonego targetu. Paradoksalnie, wiele firm może się od nich uczyć jak przeprowadzać efektywne kampanie i sprzedawać coś, czego nie ma 🙂

Dariusz Adamczyk

Dodaj komentarz