Zakupy w kanale Digital – Raport Salesforce

Jeżeli ktoś ma wątpliwości czy warto inwestować i kierować swoją działalność w kierunku digital, online – po wnikliwej analizie raportu  Salesforce Connected Consumer Goods 2016 przestanie się wahać.  Analitycy Salesforce Research (https://www.salesforce.com) gruntownie zbadali obszar zachowania e-konsumenta, jego preferencje zakupowe i kanały, z których najczęściej korzysta.

69 proc. konsumentów korzysta już, przed dokonaniem zakupu, wyłącznie z recenzji i opisów produktów online. Sporo ponad 50 proc. konsumentów wchodzi w interakcję digital w obszarze konkretnych marek i produktów, cała komunikacja odbywa się online. Pewnie nie będzie dla nikogo specjalnie zaskakujące, że grupa Millennialsów (18-34) jest ponad 5 razy bardziej podatna na komunikację ze swoimi ulubionymi markami za pośrednictwem kanałów społecznościowych.

Warto przyjrzeć się wskaźnikom dotyczącym podatności na treści zawarte w reklamach online. Negatywne odczucia ma około 39 proc. młodych, wspomnianych wyżej konsumentów. Starsze generacje manifestują swoje niezadowolenie i brak interakcji sporo wyższym, bo prawie 50 proc. wskaźnikiem.

Najbardziej popularne produkty nabywane za pośrednictwem kanałów digital, to można powiedzieć tradycyjnie: odzież, obuwie (14 proc.), żywność (1 proc.), artykuły domowe (9 proc.) oraz artykuły luksusowe (7 proc.). Cały czas widoczna jest jeszcze dysproporcja dotycząca wartości produktów nabywanych offline i online, w dużej części e-konsumenci po analizie online decydują się na zakup w sklepie stacjonarnym.

Całość publikacji dostępna jest tutaj: connected-consumer-goods

 

Dariusz Adamczyk

 

Grafika: karsiyakalife.com.tr

Dodaj komentarz